tirsdag 14. juli 2009

16 dager

Ja da er det 16 dager igjen.
Skrev ikke i går for gjorde ikke så mye.hehe.
fikk besøk av Anette og det var koslig :)
ellers i dag så sov jeg lenge.
Klarte ikke å sove først så jeg så på tven og sovnet langt på natt og tok det igjen i dag hehe..
Kira og jeg har hatt det morsomt inne vi har jaget en flue elller kira har jaget en flue jeg har heia og vi har leki slåss.
Min lillebror og jeg hadde avtalt at vi skulle chatte litt kl 5 i dag men ingen bror kom så da ble det ikke noe chatting.
Så halv 7 dro jeg til lillestrøm der jeg traff Gry,June,Lene,Monica og Ida marie.
Vi gikk ut å spiste på Jekyll & Hyde og det var koslig:)
Altid koslig.
I morra skal jeg til Oslo sammen min storesøster der vi skal se på Robin Hood (teater) og det gleder jeg meg masse til..
I dag har jeg ikke vært så kvalm og det er godt ;)

så har jeg tenkt å skrive litt ang babyen ;) mest til deg yvonne..

Fra 17 uker og 0 dager til 17 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 180 g
CRL: 12 cm
Full lengde: 17 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 15 uker gammelt. Den utrolige veksten fortsetter samtidig som stadig mer av brusken i skjelettet omdannes til bein. Nyfødte har 300 bein, men noen av dem smelter sammen, slik at vi som voksne har 206.

Ørene er på riktig plass og vil snart stå ut fra hodet. Om ikke lenge vil det også kunne høre, så prat og syng gjerne for fosteret!

Lanugohårene begynner å dekke noe av huden. Disse hårene har ikke pigmenter og er derfor helt lyse. Noen barn har fremdeles rester av disse hårene etter fødselen, særlig i hudfolder. Man er ikke helt sikre på funksjonen til disse hårene, men vi antar at de hjelper å holde på plass det kremaktige vokslaget, vernix, som etter hvert vil dannes på huden til barnet.

Nå er det snart tid for ultralyd om du velger å benytte deg av tilbudet. Kanskje får du se barnet ditt bevege seg, og kanskje ser du også ryggraden – den ser ut som perlebånd! Dere har gjerne bestemt dere for å få vite barnets kjønn, men det er ikke alltid man kan se det like tydelig, noen fostre er mer sjenerte enn andre.

hehe neste kommer når jeg er 18 uker ;)

kos dere vidre.klem

2 kommentarer:

  1. Heldig du er som kan sove mye, hihi :)
    Stoor klem

    SvarSlett
  2. hehe sover så mye jeg kan nå veit du ;) om ca 5-6mnd kan jeg sove hele tia;)
    Men så sover jeg nesten ikke om natta og da blir det soving om dagen.hihi..
    Nei jeg veit det jeg har blitt en vampyr:) hihi
    (men de sover jo ikke i det hele tatt :/) hehe

    SvarSlett