onsdag 11. april 2012

Skole

Da tenkte jeg at jeg skulle fortelle litt om skolen. Jeg startet jo februar, men har ikke skrevet så mye om dette.
Vel. Nå har vi masse å gjøre, for 1 juni har vi matte eksamen.
Det som er dumt er at vi ikke har hatt så mye matte enda, og det er litt kiipt siden det er det vi skal ha eksamen i først. Men vi har da hatt 2 oppgaver som vi har levert.
Den første er Akademisk skriving.
Dette er kjempe vanskelig. Hvis vi hadde gått på skolen hadde vi fått et tre dagers "kurs" i dette, men vi måtte ta det på en dag.
Veldig tungt stoff,dette er da om skrive riktig tekst,hvordan vi setter opp littraturliste,hvordan vi skal bruke kilder osv.
Første oppgaven var gruppe oppgave siden vi var 6 stk ble vi delt opp i 3.
Men så ble vi da 5 isteden, men vi er forsatt på samme gruppe Anne Merete og jeg. Vi fikk ikke den første oppgaven godkjent, det regnet vi med siden de sa at 50% ikke for godkjent.
Vel det var 9 av 15 grupper som fikk godkjent så det var bra.
Vi som ikke fikk godkjent må da gjøre det på nytt.Vi har 3 sjanser så vi må nå krysse alt for vi gjør det riktig.

Her sitter Anne Merete og leser igjennom oppgaven som vi må gjøre på nytt.
Mens jeg tuller ;)

Vi er veldig heldig som også har de tre andre som da fikk godkjent for Marianne har sett over og hjulpet også.
Så i dag sendte vi oppgaven og krysser alt vi har :)
Dere også takk ;)

Så kom vi på den andre oppgaven da.
Dette er da Praksis fortelling.
Som da vi skal gjøre alene.
Praksis fortellingen er noe jeg liker å gjøre fordi dette gjorde vi masse på den gamle jobben. Vi skulle skrive to praksis fortellinger om samspill mellom barn, også analysere dette. Også svare på to spørsmål om praksis fortellingen.
Men siden vi ikke fikk godkjent på Akademiske oppgaven regnet jeg med at da får jeg ikke godkjent på denne heler.
Siden de går hånd i hånd.
Vel jeg fikk ikke godkjent på denne heller, men det viste jeg veldig godt.
Fikk en fin kommentar tilbake.(lang) men fin.
Kan skrive litt hva hun skrev: Kjennetegn ved en god praksis fortelling og hva er hensikten med den? Det er noe bra om både kjennetegn ved en praksis fortelling og hensikten, men den er for kort. Dette må du utdype mer. og så skrev hun at jeg hadde noe feil med kildehenvisnign(men det er det som akademisk skriving,så det er ikke rart)
også manglet jeg litt teoristoff fra fagbøker ellers var det bra. Så da har jeg litt mye å styre med nå ;)
Så nå skal jeg forsette meg observasjon oppgavene, så begynne på matte oppgaven.
Jeg er vel så også ferdig med observasjon oppgaven, men sliter med å få inn side tall, så håper jeg får hjelp av de andre i morgen,så kan jeg da sende den inn i morgen.
Så kan jeg begynne med matte oppgaven.
Som skal inn slutten av denne mnd, men den oppgaven kan jeg fortelle om neste gang. Skal prøve å være flinkere til å oppdatere dere om skolen ;)

Men jeg vil bare si at dette er ikke så lett så dere som tenker herregud ikke fått godkjent på to oppgaver, ja bare kos dere med den tanken dere.he he.

Nå skal jeg forsette med oppgaven.

I-A

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar