lørdag 21. april 2012

En fin, men litt trist dag

                    
          Ikke Lord men måtte ha et bilde av en hest ;)
I dag våknet jeg kvart over 5, må ha vært rundt da for pappa han hadde stått opp,han skulle tidlig på jobb. Jeg løp fort inn på rommet til mamma og pappa, å kaster meg i senga, mamma tok meg i mot. Jeg elsker å sove i samme seng som mamma og pappa. Koselig å komme inn når jeg ikke vil sove på rommet mitt noe mer. Mamma tar alltid godt tak rundt meg og gir meg en god klem før hun sovner igjen. Jeg også sovner da. Men før jeg sovner nå sier jeg stille :Hest og mamma smiler :)
Kl nærmer seg vel rundt halv 8 når vi våkner igjen, eller jeg våkner ved å rulle på mamma. Og hun begynner å le. Mamma sier at det er vanskelig å bli morgen sur når hun har en så god tulle som meg. Og det er jeg helt enig i. Så sier mamma : Hvor skal vi i dag da? Og jeg svar da: Aron! Hest! for vi skulle først hente Aron så skulle vi til en hest. Jeg skulle gi hesten smokken min i dag, dette er en dag jeg har gruet meg til, jeg vil ikke miste smokken min, men jeg er ei jo ei stor jente nå så da kan jeg være uten smokken, min venn :( Vel mamma ser på meg og gir meg en stor klem, hun skjønner nok at jeg blir lei meg når jeg tenker på smokken. Hun sier: Skal vi gå på badet å fikse oss så gå ned å spise mat? Da håper jeg ned fra senga og løper på badet. Vi bruker lang tid, der vi da synger og bare tuller, men tilslutt kommer vi ned. Jeg får knekkebrød (flatbrød) med prim, det er godt. Også en brødskive med prim. Jeg er veldig glad i prim. hihi. Så skal vi dra, jeg for lov til å velge nesten hva jeg vil ha på meg, så da blir det hello kitty regntøy og støvler. Så drar vi får å hente Aron. Der møter jeg farmor og farfar til Aron. tante MIRIAM <3 onkel Pål og Iben :) Aron gleder seg til å bli med, så etter litt frokost drar vi. Vi gleder oss masse, vi tuller litt i bilen der vi synger og små krangler om hvilken sang vi skal synge. Han vil synge Timmi tid men jeg vil synge kattepus, så det ender opp med at vi synger hver vår sang. he he mamma bare ler hun. Så kom vi fra til Lin hun eier en kjempe stor hest som heter Lord. Han var stor, men jeg var ikke redd (eller litt) men gikk bra. Lin hadde med seg brød sånn at han kunne få litt mat, også fikk han smake på smokken min og trur dere ikke at han spiste den?? (han spiste den ikke,Lin gjemte smokken,men lykketroll trur han spiste den.I-A) Han likte smokken min. Må si at jeg ble litt lei meg når jeg så at smokken ble borte, men nå veit jeg at smokken har det bra hihi. Etter at vi hadde fått lekt litt på stallen og sett hester,heste bæsj.MASSE heste bæsj så dro vi til sørumgård å så på høner, kaniner, esler,hester og geiter. Men nå begynte vi å bli sliten så da dro vi til Lin som hadde invitert oss på lunsj. Og der fikk vi leke med noen kule sykler og kose med en helt hvit pus. Den var fin. Det begynte å regne å vi ble kald.Så da fikk vi komme inn. Anette har da også kommet med jenta hennes som lå i vogna å sov.(Anette er datteren til Lin) Når vi kom inn spilte vi på et piano med mikrofon og det var gøy. Etter litt lek fikk vi lunsj. Rundstykker med skinkeost og druejucie :) mmm. Når vi kjørte hjemover sovnet vi begge i bilen,men jeg ble vekt av pappa for nå skulle jeg videre til kusina til pappa. for sønnen hennes hadde hatt bursdag, og der traff jeg bestemor(farmor) og oldemor det var koselig. Dagen i dag har vært kjempe fin :)

Hun sovnet bra fort etter at hun fikk dusje også at jeg sang et par sanger, men når jeg skulle gå ville hun ikke sove så hun gråt, men etter 5 min var det stille. Så i dag har det nok vært en kjempe fin men slitsom dag. Hun har vært kjempe flink med å gi bort smokken,selv om man så at det var tungt.men kjempe flink. Vi er kjempe stolt av henne :)
Skal prøve å legge ut bilder i morgen. 
I-A

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar