tirsdag 13. oktober 2009

kommet hjem fra en lang sykehus dag

I dag dro jeg og min søster Linda til ahus..
(anders dro på jobb så min søster ble med;) )
Hadde time kvart på 10 men kom ikke inn før kvart over 10.
Først hos jordmor der hun fortalte om diabetes hvis jeg hadde det noe hun ikke trodde.
Hun tok en blodprøve i fingeren som var kjempe fin..
men jeg skulle fortsatt til legen..
Så var det hade bra til jordmor så vente på venterommet.
Så kommer ei lege og roper meg opp..
leser litt i papirene mine snakker litt om diabets,ringer enn diabeteslege for jeg skal lære meg og måle blodsukkret..jeg skjønner ingenting og bare smiler..
Så er det hadde bra til lege og vente på venterommet for nå skal jeg på ultralyd..
Blir ropt opp av ei dame .leser litt i papirene mine snakker litt om diabetes så tar hun ultralyd..
Alea-Clarise har det bra hun vokser og rører på seg..
Siste veide hun 1400 sånn ca (på 3d) og nå veide hun sånn ca 1500.hvis det forsetter sånn så kommer hun til å veie sånn ca 3500-3700 når hun kommer til verden..
Jeg smiler bare enda..
Må nå gå vidre til diabetslegen.
Jeg snakker samtidig med sjefen og forteller at jeg er på ahus for å sjekke om jeg har svangerskapsdiabetes men at de ikke regnet med det..
Da sier linda i bakgrunn.
Jo du har diabetes..
Jeg blir litt stille så sier jeg jo jeg har diabets..
Legger på å tenker litt ja herregud jeg er faktisk på vei til diabetslegen..skal faktisk lære meg å måle blodsukkret osv.hehe...
Så ja folkens jeg har diabets..
Men nå trenger ikke jeg insulin eller no, men skal tilbake om 1 uke for å se hvordan det ligger ann..
så 4 uker skal jeg på ultralyd igjen,så er det ,ultralyd hver uke etter det...
Men jeg tar det med ro, stresser ikke..
Må bare skrive opp hvor mye det ligger på flere ganger om dagen.
men overlever,da føler de ivertfall med meg.hehe..
Jaja..

Ellers så
GRATULERER MED LAPPEN MIRIAM :)
jippi...hihi

og tusen takk til linda som hang med på skehuset i mange timer..
kgid dere begge :)

Jepp jeg får nesten måle blodsukkert mitt jeg...
see yaa

4 kommentarer:

  1. TAKK=) Har ennå ikke gått opp for meg;)

    Synd at du har fått diabetes, men du får jo så bra oppfølgning=)

    Kjempe glad i deg sis=)

    SvarSlett
  2. Det er gøy å kjøre ;)
    Ja slipper ivertfall insulin nå da.hehe.
    så det er bare å følge med hva jeg spiser og drikke.
    Kjempe glad i deg å.
    klem

    SvarSlett
  3. Uff synd å få en sånn sykdom el hva man kaller d. =) håper du ser hva du spiser mere av da.. blir en sånn liten diett opplegg da? kan ikke spise så mye sukker innhold el`? stoor klem =)

    SvarSlett
  4. det blir jo bort når Alea-Clarise kommer..
    Men jeg kan spise det jeg vil, men må bare tenke litt ekstra..
    må være fosiktig med melk,yogurth,brunost osv..
    Hvis jeg skal kose meg med brus så er det max,zero ogsånn jeg skal drikke.
    Må også være forsiktig med frukt...

    SvarSlett