fredag 22. januar 2010

trodde det var sopp


Må legge ut et bilde av Kira mor ja :) se så søt hun er :)

I går så trodde jeg at Alea-Clarise hadde fått sopp eller trøske som det heter.
Når vi skiftet på henne så var det hvite flekker oppi ganen hennes.
Jeg tok å kjente på de og de falt ikke av og var hardt..
Ja da må det være sopp tenkte jeg så jeg ringte helsesøsteren får å høre om hva det kunne være.
Fikk beskjed om å komme rett til de så de fikk sett.
Så da var det å stresse med å fikse oss og dra ned.
Anders skulle på jobb kl 2 og jeg dro kl 1.
Kom ned dit så fikk jeg beskjed om at min helsesøster var litt opptatt så jeg måtte sitte litt ja det er greit.
men så var det 2 stk foran meg, da hentet sekretæren enn anne til meg.
Nei da.ikke noe sopp her hehe..
da ble jeg lettet ;)
Og anders rakk akkurat jobb ;)

I dag våknet vi alle kl 6.
Anders drar på ski tur med kira mens jeg og Alea-Clarise ser på tven, og sovner.
Når vi våkner å skal skifte så har hun GRØNN BÆSJ...
Hvææææ....
Når jeg var på a-hus så sa jordmor hvis man får grønn bæsj er man ut tørket eller får lite mat..
Dete rjo rart hun spiser mye..
kjente at jeg fikk panikk..
begynte å søke rundt på nett, noen sa at det var mageknip,andre mente at det var for lite mat..
hva skulle jeg tru??
Man anner ingenting selv..
kjente at jeg fikk panikk..
Søstren min sa ring helssøster, men følte at det kunne jeg ikke siden jeg hadde "panikk" i går..Selv om de sier ring en gang for mye enn for lite..
så følte jeg at nop det går ikke...
Men så kom jeg på at helsesøster på bam svarer ganske fort.
dette skrev jeg til henne og fikk svar tilbake:

i dag har hun hatt to bleier med grønnbæsj. jeg fullammer. hva betyr det? har hørt litt forskjellig at man da får for lite mat,har mageknip osv. hun spiser til hun stopper selv. klem

SVAR:

Hei! Det er helt normalt til tider at barn har grønn avføring. Det er grønnfarge som kommer fra gallesaft. Dette ser vi ofte når maten går fort igjennom tarmen. Flott at du fullammer.

Ja da ble mor lettet..hehe...jaja ingen problem ;)

Etter på dro vi på ikea der vi kjøpte en pusekattbamse til henne..

Myk som bare det :)

Ja mor som er så glad i bamser elsker å handle det ;)Og nå gleder vi oss alle til mamma\bestemor kommer i morra :)

tenkt å reise fra spania der det er varmt til norge som er kaldt og snø, men sånn er det når vi bor her å får baby og hun bor der å blir bestemor ;)Så nå gleder både store og små til bestemor kommer :) jippi..

ha en forsatt fin fredag og god helg alle sammen

3 kommentarer:

  1. Såå flink du er .. =) godt å høre d ikke var noe farlig da.. uff er kjedelig vis noe sånt skjer nå. dere får stoor kose dere masse =)gid

    SvarSlett
  2. Endelig kom jeg inn på bloggen din, kjempefin design du har fått ;)
    Godt å høre at det ikke var noe alvorlig, er som oftest ikke det, men man blir jo litt bekymret når man ser noe unormalt. Husker at Iselin også hadde litt grønn bæsj innimellom.
    Ha en kjempefin helg alle 3. Klem

    SvarSlett
  3. Så søt veslejenta er:)
    Mange fine bilder her!
    Ha en fin kveld...

    SvarSlett