fredag 10. februar 2012

En uke med mye ting

Ja som dere sikkert skjønner med bilde er jeg nå student :)
Det er morsomt,slitsomt og gøy ;)
På mandag skulle Stian kjøre oss til skolen.(Hamar)
Anne Merete kjørte bak oss siden hun skulle sove hos tanta si.
Vel etter en liten stund stoppet bilen til Stian og den ville ikke starte.
Så ble det til at Anne Merete fikk meg som passasjer mens Stian måtte sitte å vente 2 t på å bli henta.
Vi måtte bare dra fra han noe vi ikke likte,men hvis vi alle 3 hadde kommet forsent hadde vi mistet plassen vår.
1 dag på skolen var litt rart men morsomt.
Glad for at vi er fler.
2 dag på skolen var mer herk ;) da hadde vi matte og som de fleste veit er ikke jeg matte geni,men dette skal ikke være brøk,deling osv matte for små barn skal ikke kunne det når de er i barnehagen.
Men vår snille\"slemme"mattelærer skulle bare vise oss hvor vanskelig barn synes dette er,men det var ikke noe farlig siden 2 av oss 3 falt av om og om igjen.
Men vi overlevde og var klar for dag 3.
HERK HERK HERK..
Da skulle vi lære om Akademisk skriving.
Hvordan man skriver alt riktig osv..
Dette er lett,men når de skremmer vett av oss å forteller at 50% får ikke godkjent de første gangene så får man panikk og lurer på hvordan man skal klare dette.
Men vi satser på at man klar det med stil ;)
Når jeg da kom hjem på onsdag ser jeg at lykketroll ikke er i form.
Hun har da feber,men er kvikk.Tenkte først at jeg skulle ta med henne på jobb siden jeg startet kl 7 og dra når neste man kom men hun hadde 38 i feber så jeg fant ut at jeg holder meg hjemme.
Når vi la henne sovnet hun fort,men så begynte hun å gråte å rope Au,au flere ganger.
Jeg går da opp for å se på henne og hun vil at jeg skal løfte henne opp.
Og jeg tenker at hun skal få sove på rommet sammen med oss for da roer hun seg forter ned,men plutselig begynner hun å riste,mens hun skriker.
Jeg roper rolig ned til Anders at han måtte komme opp siden hun rister.
Han kom opp og hun hadde akkurat stoppet med ristingen,dette varer kun 2 sek eller no.
Vi legger henne i senga vår og så begynner hun å riste igjen.
Som mamma og pappa er dette vondt å se på,men vi får ikke gjort så mye.
Når dette stopper ringer jeg mamma å hører om dette kan være feberkramper noe mamma sa ja til.
Så fortalte hun meg hva vi skulle gjøre.
*Ha det kaldt inne på rommet
* Ikke så mye klær på henne
*Gi henne noe å drikke
*hvis det skjer igjen en går ut med henne med teppe mens den andre ringer lege\legevakta eller ambulansen.
Når hun sovner og Anders har lagt seg ved henne går jeg ned å ringer legevakta bare for å høre\si i fra at hun var syk.
En hyggelig dame sier til meg at hun ikke trur det er feber krampe siden den var så kort også at hun hadde så lav feber,men hvis det skjedde igjen skulle jeg bare ringe de eller ambulansen.
Vel skjedde ikke før om morgen rundt 7.
Da skjedde det 2 ganger til,så jeg ringte da legen min og fikk time kl 9.
Legen sa da at hun hadde feber krampe: den kan komme selv om hun har lav feber og faktisk ingen feber.
Noen har masse risting mens andre har mild(som lykketrollet),
Fikk et stikk i fingren der det viste at hun hadde halsbetennelse.
Så fikk da penselin.Er bedre nå,spiser mer men febren er vel like høy.
Sist vi målte nå var 38,8.
Håper det gir seg.
Blir lange dager\kvelder og netter på oss foreldre.

Ja ja.dette var da litt mye,men skriver nesten for en hel uke ;)
Så nå får jeg gå å legge meg.Natta.

Hilsen studenten ;) :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar