mandag 8. oktober 2012

En trist uke for oss.

Min stefar Bjørn døde på tirsdag 2.10.12. Dette er vondt for meg, han har jo vært der i mange mange år. Tungt at vi var her mens mamma, lillebror er i Spania. Kommer til å savne deg masse.

I  går var det masse slanger på tv, og dette er noen dyr jeg hater.He he. Blir helt skjelven når jeg ser de, men lykketroll er ikke så redd for de.
 Hun sitter helt inntil tvn he he. Jeg er også blitt litt hekta på at hun skal få litt søte matbokser,men hun er jo litt vanskelig hun vil kun ha prim, kaviar,makrell i tomat og leverpostei
 så da får man gi det hun vil ha, med bringebær,blåbær og en hello Kitty tegning med en tekst som står feks: Glad i deg, ha en kjempe fin dag osv.
Dette synes hun er kjempe morsomt. I dag så kom jeg hjem til god mat. Anders hadde laget gulrot suppe, Dette er noe jeg anbefalelse :)

Ser det ikke godt ut?
Var noen som ville ha oppskriften så her kommer det :)
1 kg gulrot
1 liter grønnsaksbuljong
1 ss malt spisskummen
2 1/2 dl Crème Fraiche
3 ss gressløk, hakket
Salt og nykvernet pepper.

Skrell gulrøttene, og skjær dem i skiver. Kok gulrøttene i grønnsaksbuljong i ca 30 minutter. Ta vare på 4 dl av buljongen, og hell av resten. 
Kjør gulrøttene i en kjøkkenmaskin med crème fraiche, spisskummen og kokekraften fra gulrøttene. 
Smak til med salt og pepper. Server med pisket crème fraiche, hakket gressløk og grovkvernet pepper.

Bon apetitt;)

Ja da sier jeg god natt ;)

I-A


2 kommentarer: